Stiftshütte, 21, 22 (T, 18, 19):

„Das Lager“ stellte den Zustand der Menschenwelt in Sünde dar, welche der Aussöhnung mit ihren Segnungen bedarf und dieselbe begehrt, wie unklar ihr Verlangen und Sehnen danach auch sein mag. Im Vorbild war das „Lager“ die gesamte Nation Israel, welche von allen heiligen Dingen durch den weißleinenen Vorhang getrennt wurde; dieser stellte für diejenigen innerhalb desselben eine Scheidewand des Glaubens dar, für solche außerhalb aber eine Wand des Unglaubens, welche sie hinderte, die heiligen Dinge zu sehen und Zutritt zu ihnen zu erlangen. Es gab nur ein Tor, um in den „Vorhof“ zu gelangen; auf diese Weise bezeugt das Vorbild, dass es nur einen Weg des Zugangs zu Gott gibt - ein „Tor“ - Jesum. „Ich bin der Weg . . Niemand kommt zum Vater als nur durch mich.“ „Ich bin die Tür.“ - Joh. 14: 6; 10: 9

 

"Der Vorhof" stellte den Zustand der Rechtfertigung dar, in welchen man durch Glauben an Christus, das "Tor", eintrat. ... "Im Vorhof" waren alle Dinge aus Kupfer, um zu zeigen, dass die dort zugelassene Klasse gerechtfertigte Menschen waren.

 

Stiftshütte, 115, 116 (T 113, 114):

Die Pfosten, welche im „Vorhof“ standen und die weißen Vorhänge empor hielten, stellten gerechtfertigte Gläubige dar - der „Vorhof“ stellte, wie wir bereits gesehen haben, den Zustand des Gerechtfertigtseins dar. Die Pfosten waren von Holz, einem verderblichen Material, und deuteten auf diese Weise an, dass die im Vorbild dargestellte Klasse nicht tatsächlich vollkommene Menschen sind; da menschliche Vollkommenheit im Vorbild durch Kupfer dargestellt war, hätten diese Pfosten entweder aus Kupfer gemacht oder mit Kupfer überzogen gewesen sein müssen, um tatsächlich vollkommene menschliche Wesen darzustellen. Aber obgleich von Holz gemacht, waren sie in Kupfersockel eingesetzt, was uns lehrt, dass sie zwar tatsächlich unvollkommen sind, ihre Stellung aber diejenige von vollkommenen menschlichen Wesen ist. Es würde unmöglich sein, Rechtfertigung durch, Glauben deutlicher darzustellen.

 

Der weiße Vorhang, welcher, durch jene Pfosten empor gehalten, den „Vorhof“ bildete, veranschaulichte treffend die gleiche Rechtfertigung oder Reinheit. So sollten die Gerechtfertigten ständig vor den Augen der Welt („Lager“) die reine Leinwand, Christi Gerechtigkeit darstellend, als ihre Bedeckung hochhalten.

 

Die silbernen Haken, durch welche die Pfosten den Vorhang empor hielten, symbolisierten die Wahrheit. Silber ist allgemein ein Sinnbild der Wahrheit. Die gerechtfertigten Gläubigen, durch die Pfosten im „Vorhof“ dargestellt, können also wirklich und wahrhaftig behaupten, dass Christi Gerechtigkeit alle ihre Unvollkommenheiten bedeckt. (2. Mose 27:11-17) Wiederum sind sie nur mit Hilfe der Wahrheit in der Lage, ihre Rechtfertigung aufrechtzuerhalten.

 

E 6, 168:

"How could anyone appreciate the Brazen Altar, wash himself at the Laver and be tied at the door of the Tabernacle in consecration, and have his Justification vitalized, without first being in the Court, the place of Tentative Justification (T 19, 20)? Surely the Brazen Altar and the Laver were not taken into the Camp in order that those not tentatively justified might use them preparatory to making a consecration! ... Your brother in Him, R. G. Jolly."

 

E 6, 199:
Where is the faith that is both counted for righteousness, and that is tentatively holding to Christ's righteousness referred to in Rom. 4: 3-25 and Rom. 10: 4, represented in the tabernacle, if not in the act of the Levites' passing through the gate? At the antitypical Gate there is a consecration to righteousness on the part of the repentant and believing sinner (Num. 8: 13-15), but not to sacrifice, which is symbolized at the first veil (Matt. 7: 14; 2 Cor. 3: 13-18).

 

E 6, 200, 201:

In contrast with the above faulty, and in part ambiguous, enumeration of the steps taken in starting from the Camp until one's ministry in the Most Holy we offer the following: (1) "Repentance toward God," i.e., progress from one's place in the antitypical Camp to a place just outside the antitypical Gate; (2) "Faith toward our Lord Jesus Christ," i.e., passing through the antitypical Gate, which puts one into Tentative Justification; (3) knowledge and appreciation of, and growth in harmony with the righteousness of Christ—the antitypical Brazen Altar; (4) cleansing from filthiness of flesh and spirit, represented at the antitypical Layer; (5) consecration by the individual and presentation by the High Priest at the antitypical First Veil; (imputation by Christ and full (vitalized) Justification by the Father occur in the Most Holy; and in time occur between one's consecration and Jesus' presentation of him to the Father as a gift). (6) Spirit-begotten condition, beginning with the begettal, progressing through enlightenment at the antitypical Candlestick, through strengthening in every good word and work at the antitypical Table, through sacrificing at the antitypical Golden Altar, and through perfecting by suffering, unto the antitypical Second Veil; (7) Spirit-born condition, progressing in the First Resurrection, Ascension, Glorification and Ministration.

 

E 10, 209:

The Gospel-Age Court is the condition of the faith-justified, and its 60 posts are the 60 groups of the faith-justified, while in the Epiphany picture as a finished work the Court is the condition of the Great Company and Youthful Worthies; and its posts are these two classes combined into 60 groups.

 

The Gospel-Age Camp is the condition of the unjustified people of God, while the Epiphany Camp in the finished picture is the condition of truly repentant and believing, but not consecrated Jews and Gentiles.

 

PT '40, 13, 14:

For the Gospel-Age picture the most holy represents the condition of the Divine Beings; the holy represents the condition of the embryo New Creatures, regardless of whether they are crown-retainers or crown-losers: the court represents the condition of the faith justified; the camp represents the condition of the nominal as distinct from the real people of God, while the territory outside the camp represents the condition of those who are either not even nominal people of God or are excommunicated ones. For the Epiphany the most holy represents the condition of the Divine beings; the holy in the finished picture represents the condition of the crown-retaining New Creatures; the court in the finished picture represents the Great Company and the Youthful Worthies; the camp in the finished picture represents the formerly faith-justified ones who hold to the Ransom and practice righteousness, and converted Israel; while the territory outside of the camp represents the condition of those who were the Gospel-Age Camp, or who are excommunicated ones. (PTQB 1328)

 

Der göttliche Plan der Zeitalter
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Fragen und Antworten
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Fragen und Antworten
zur Inspiration der
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Die grafische Darstellung des
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Gottes Erlösungsplan
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